Brev:
Lære at drikke vand
2. april 2024
Alder:
5 mdr.
Lære at drikke vand
Hej Helen.
Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får grød til frokost og grønsagsmos om aftenen, og jeg følger din dagsplan og rytme fra din bog om børn og mad. Jeg giver ham også mad i hånden, som det lykkes for ham at ramme munden og selv sidde og gnaske lidt, hvilket han elsker:)
Han får derudover flaske og får en del flasker i løbet af dagen, så det er ikke fordi han mangler væske. Men, han skal jo gerne lære at drikke vand sammen med sin mad - og her er det ikke nogen succes. Jeg har forsøgt med forskellige små kopper og fik anbefalet at prøve med et lille medicinbæger, men der kommer ikke ret meget ind. Samtidig virker det som om, at han gerne vil holde noget i hånden og være med, og vandet løber ofte ved siden af.
Hvordan lærer jeg ham at drikke vand? Og hvor meget vand skal han drikke om dagen?
Håber du kan besvare mine spørgsmål.
På forhånd tak.